2021. március 15., hétfő

Segítség! Nem tudom elmenteni a posztomat!!!

Néhány napja furcsa problémába ütköztem egy másik blogspotos blogomon.

Megírtam a posztomat, majd képeket tettem bele - és amikor közzé akartam tenni, azt láttam, hogy csak a szöveget tette bele, a képeket nem.

Hiába próbáltam akármit, nem jelentek meg a képek kiposztolás után.  Újra visszaállítottam piszkozattá. A piszkozatban láttam, de az előnézetben nem. Ha kiléptem a szerkesztő felületből, akkor pedig a piszkozatból is eltűntek a képek - tehát egyértelmű volt, hogy nem menti el a rendszer a képeket. Sem automatikusan, sem kézi módon nem volt mentés.

Közvetlenül egymás alá akartam betenni több képet


Sokat kerestem a megoldást a neten és a blogger help-ben is, de nem találtam semmit, ezért magam kezdtem el kísérletezni. Beletelt néhány napba, amíg rájöttem, mikor lép fel a probléma, és hogyan lehet kivédeni.

Az történt, hogy amikor betettem 1 darab képet a szövegbe, akkor minden gond nélkül elmentette. De amikor egy kép alá egy második képet is be akartam illeszteni (úgy, hogy a két kép között nem volt szöveg, csak a képaláírás), akkor az a kép nem került be a helyére - hanem a poszt legvégére tette be. Hiába kattintottam oda, ahová be akartam illeszteni, sokszori próbálkozás után is csak a végére volt hajlandó betenni. És nem mentette el.

Nem tudom, mi történik ilyenkor, de arra jöttem rá, hogy csak akkor tudok több képet közvetlenül egymás után betenni, hogyha egyszerre teszem be őket, és nem egymás után. Tehát a "kép beszúrása" funkciónál beteszem az összes képet a tárba, és csak utána kattintok a "Kiválasztás" gombra. Ekkor az összes képet beteszi egyszerre a szövegbe - és gond nélkül elmenti.

Egyszerre beteszem a tárba az összes képet,
amit a szöveg egy adott helyére szeretnék betenni, és egyszerre töltöm be.

Szóval, ha azt tapasztalod, hogy nem tudod elmenteni a képeidet a posztodban, vagy a beillesztett képet nem oda teszi be, ahová a kurzorral kijelölted a helyét, akkor érdemes kipróbálnod a következő lépéseket:

  1. Töröld ki a rossz helyre beillesztett képet (ha még nem tetted meg ezelőtt 😉 )
  2. Lépj oda a kurzorral, ahová be akarod illeszteni a szövegbe a képet.
  3. A kép előtti szövegrész utolsó mondatának mondatvégi pontja után törölj ki minden space-t, egészen addig, míg a tervezett képhely utáni szöveg mondatának első karaktere nem következik. Azaz a kép előtti szöveg utolsó karaktere (mondatvégi pont) és a tervevzett kép utáni szöveg első karaktere (azaz az első szó első betűje) között NE LEGYEN SEMMILYEN KARAKTER, SPACE SEM!
  4. Ezek után ismét tedd új sorba a kép után szöveget, illetve nyiss új sort a két szövegrész között, ahová be akarod illeszteni a képet.
  5. A "Kép beszúrása" segítségével EGYSZERRE tedd be az összes képet, amit a szöveg adott helyére be akarsz tenni.
  6. Ha a posztod másik részére is egy adott helyre több képet akarsz betenni, akkor ismételd az eljárást...

Minden esetre, ha ilyen problémába ütközöl, akkor először érdemes megpróbálni egy másik böngészőben szerkeszteni a poszot, mert lehet, hogy az egyszerűen megoldja a dolgot.

Sok sikert!





2 megjegyzés:

  1. Kedves Marika! Hálásan köszönöm a munkád, amit ebbe a blogba fektettél, volt, amiben nagy segítségemre voltál így több év távlatából is :) remélem a blogod még sokakat segíthet ki a blogszerkesztés útvesztőjében! Én minden esetre diszkréten reklámozlak, ha nem bánod!
    Ezer köszönet! Ingi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ingi! Nagyon köszönöm soraidat. Én is remélem, hogy sokaknak segítenek ezek a posztok. Aranyos Tőled, hogy "diszkréten reklámozod" a blogomat :-))) Persze, hogy nem bánom, sőt köszönöm. Belekukkantottam a Te blogodba. Hú, izgalmas! Gratulálok hozzá! Sok sikert kívánok Neked: Marika

      Törlés