2016. július 25., hétfő

Like gomb beépítése a blog bejegyzésekbe

Tehát nem az oldalba, hanem úgy, hogy egyes bejegyzéseket lehessen lájkolni - mint ahogy ennek a cikknek a végén is láthatod.



Folyton változik minden a Fb-nál, most 2016. 07. 19-én hosszas utána járás és próbálkozás után így sikerült beépítenem.

1. Belépés a sablon HTML szerkesztőjébe

Irányítópult > Téma menüpont kiválasztása után a sablon képe alatt kiválasztom a „HTML kód szerkesztése” lehetőséget.
Ekkor bejön egy ablak, ahol a kódsorokat látom.

Figyelem:
Ne változtassunk semmin a kódban, az alább leírtakon kívül, mert működő képtelenné teheti a sablont  - hacsak nem értünk hozzá, mit és hogyan kell/lehet változtatni :-)

2. Kódtábla kinyitása

Fontos tudni, hogy itt nem jelenik meg a teljes kódsor magától.

Ki kell nyitni.

Ezt úgy lehet megtenni, hogyha keresek olyan sort, ahol a sor eleji számok után kis, tömör fekete nyíl van. Erre a nyílra kell kattintani, és akkor kinyílik a teljes kódsor.
Ezután bele klikkelek a kódsor ablakába, egy olyan helyen, ahol nincsen semmi, így már tudok mozogni a kódtáblán belül.

Ctrl+f billentyű kombinációval megnyitom a kereső ablakot.


3. Beillesztés helyének megkeresése

A kereső ablakba bemásolom ezt a kódsort:

<data:post.body/>


Ha a keresőablakba kattintok a szöveg mögé, és nyomok egy Entert, akkor a következő ilyen kódra áll (sárgán kijelöli). Ha újra egy következőt szeretnék keresni, akkor ismét klikk a keresőablakban a szöveg mögé, és újra Enter.

(Ha nem működik az ugrás, akkor nézd meg, nem tettél-e véletlenül egy szóközt a kód végére! Ha igen, töröld ki, és úgy kattints a kód végére, majd Enter)

A leírás szerint a második ilyen kódsort kell megkeresni – nálam is így működött.

4. Fb like gomb kód beillesztés

A fenti kódsor alatt nyitok egy újabb sort, és oda bemásolom a következő kódot:

<p><iframe allowTransparency='true' expr:src='&quot;http://www.facebook.com/plugins/like.php?href=&quot; + data:post.url + &quot;&amp;layout=button_count&amp;show_faces=false&amp;width=100&amp; action=like&amp;font=arial&amp;colorscheme=light&quot;' frameborder='0' scrolling='no' style='border:none; overflow:hidden; width:100px; height:20px;'/></p>

Sortörés nélkül!
És ha alatta automatikusan megnyit egy újabb sort, akkor azt is kitörlöm.

5. Mentés!!!

A kódtábla felett bal oldalon található nagy sárga "Sablon mentése" gombbal varázsolhatom az oldalamra, amit működtem :-) 

Fontos infó:

Próbáltam előnézetet nézni, ahogy a cikk javasolja, de az előnézeten nem jelent meg a Fb like gomb – teljesen véletlenül vettem észre, hogy a blogon viszont már megjelent!!!

Így az a fontos, hogy megjegyezzem az adott sor számát, ahová beírtam a kódsort, és ha mégsem működik, akkor ismét megkeresve ezt a sort, pontosan tudom, mit másoltam én be – és azt újra ki is törölhetem.
Tehát elmentem a változtatást, - miután megjegyeztem a kódsor számát -, és megnézem a blogon a változást – ott van-e a gomb vagy sem?

Több oldalt is megnéztem, több kóddal is próbálkoztam, nekem a fentiek működtek.

Forrás:

Bíró Zoltán blogja



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése