2016. július 26., kedd

Hogyan tudok címkéket adni a bejegyzéseimhez?

Először is mi mindenre jó a címkézés?




  • A keresőmotorok ezeket a címkéket látják, és ezek alapján megtalálják a blogomat. Ezért érdemes olyan szavakat adni címkének, amire feltehetően sokan keresnek, és ami ténylegesen fedi a blogom illetve a posztom tartalmát. Nem érdemes csak azért olyan címkékkel ellátni egy poszot, amire sokan keresnek, hogy a keresőből sokan jöjjenek – ha nincsen releváns tartalom az adott posztban, mert a csalódott beérkezők feltehetően soha többé nem néznek az oldalam felé.
  • A címkefelhő elhelyezésével az Olvasók könnyebben kereshetnek az oldalamon.
  • Ezen kívül a címkék arra is jók, hogy menüt hozzunk létre –erről majd egy másik bejegyzésben lesz szó.

Egy adott bejegyzés címkézése a szerkesztő felületen.


1. Belépek a bejegyzésem szerkesztő felületére

2. A jobb oldalon rákattintok a „Címkék” szövegre

Erre megnyílik egy szerkesztő doboz, amelybe bele tudok írni. Ide írhatom a címkéző szavaimat, vesszővel elválasztva.
Ha már írtam más bejegyzésekhez címkéket, akkor a dobozban megjelennek a már bejegyzett címkéim. Ezekből is választhatok úgy, hogy rákattintok az adott szóra/szóössszetételre a dobozban.

3. Befejezés

Ha már minden címkét beírtam/ rákattintottam, akkor bezárom a doboz alatti „Kész” gombra kattintva.

4. Mentés

Fontos, hogy az egész bejegyzést mentsem!
  • Ha most akarom posztolni, azaz meg akarom jeleníteni a blogon a bejegyzést, akkor a „Közzététel” gombra kattintok
  • Ha egy olyan poszthoz írok címkéket, amelyet már régebben kiposztoltam, akkor a „Frissítés” szó látható ugyanezen a gombon.
  • Ha viszont egy olyan posztról van szó, amelyet megírtam ugyan, de még nem akarom megjeleníteni (még nem döntöttem el, hogy posztolom-e, vagy későbbre ütemeztem a megjelenítését), akkor a „Mentés” gombra kattintok. Ekkor vázlatként menti a cikket.

Címkézés utólag az irányító pulton:


Ha már megírtam és elmentettem egy posztot, akkor az irányítópultomon is címkézhetem.

1. Bejegyzések menüpont

Ha máshol vagyok az irányítópulton, akkor a bal oldali menüben a „Bejegyzések” menüpontra kattintok.
Erre megjelenik a bejegyzéseim listája.

2. A címkézni kíván bejegyzés(ek) kiválasztása

Minden bejegyzésem előtt van egy kis kocka. Ha rákattintok, akkor egy kis pipát tesz a kockába – ezzel kiválaszthatom azt a bejegyzésemet, amivel épp dolgozni akarok (azaz most éppen címkét akarok hozzáadni).

3. Címkéző megnyitása

A bejegyzések listája felett van egy ferdén álló cédulát imitáló ikon (ha ráállok a kurzorral, akkor kiírja, hogy „Kijelölt bejegyzések címkézése”), és mellette egy kis, lefelé mutató nyíl.
Ha a nyílra kattintok, akkor lenyit egy listát, amelyben ott láthatóak a már létrehozott címkéim, illetve legfelül az „Új címke…” lehetőség.

4. Címke választás

Ha van már olyan címke, amivel fel szeretném ruházni az adott bejegyzésemet, akkor egyszerűen rákattintok arra szóra, szóösszetételre, amelyet hozzá akarok kapcsolni, és már kész is.

Ha még nincsen ilyen címke, akkor rákattintok az Új címke feliratra, és a megfelelő szót beírom a megjelenő beíró sorba, majd az OK-ra kattintok.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése